tisdag 2 november 2010

Fiske i går

Stack i väg på en sväng till Öresund i går. Gött vindsvagt väder men tidvis lite råa dimmbankar som drog förbi. Började med lite Torsk och Sillfiske vid M4 i väntan på att mask-gubben i Helsingör skulle öppna. Sillen vara ganska spridd, men det fanns desto mer Torsk som högg  både häcklan, krokade sillar och pilk.
                                                            
Hämtade mask och körde sedan efter plattfisk resten av dagen, ca 20 rödspättor, 15 skrubbor och otaliga sandskäddor blev det. Har dock otroligt motflyt med storleken, Alla mina personbästa på arterna klarade sig. Mot slutet av dagen började jag känna mig krasslig, och mycket riktigt i dag är jag hemma från jobbet med någon influensa eller liknande. Tur att jag hann komma ut på fiske innan det bröt ut!

Största fiskarna i går: Torsk 3,7 kg,  Rödspätta 640 gr, Skrubba 720 gr och Sandskädda 380 gr. Övriga arter: Vitling och Sill.

/Marran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar