onsdag 22 december 2010

Grymt kul fiske!

Kom ner till  Lundbyhamnen vid halvelva-snåret i dag och började fiska efter Sik. Hade knappt blött kroken innan Jag såg Multe-Patrik komma lommande över isen. Han pekade ut en plats där det skulle finnas gott om Abborre och där hade vi ett strålande Abborrfiske där det högg i ett. Patrik fick en grann pjäs på 710 gr medans min största vägde 470 gr. En gubbe en bit bort fick på något tungt som visade sig vara en torsk på ca 1,5 kg, vi hjälpte honom med att borra upp ett nytt hål och lirka upp torsken på isen. Häftig bifångst så långt upp i Älven!

Nu var det ju nytt pers på Sik som var målet för dagen så vi förflyttade oss en bit där det borde vara bra chans på sik. Patrik började hiva sik på löpande band, efter ett tag kunde även jag lyfta upp ett nytt pers på 243 gr. Patrik kontrade med en en Sik på 601 gr följt av en på 460 gr. Det var Patriks dag i dag men jag är mer än nöjd med ett nytt personbästa på sik.
                                                                      Sik 243 gr

Kvällens middag bestod av smörstekt Sik med tillbehör, och Frugan intygar att det var riktigt gott!

Blev nog ca 25 Abborrar och ett gäng Sikar för min del i dag. En riktigt trevlig dag på isen så här i juletider.

Det blir en sväng till i morgon förmiddag.....   /Marran
                                                                    
                                                                   

2 kommentarer:

  1. Skulle inte förvåna mig om du kontrar med en riktig julgris till sik imorgon. Skitfiske!

    SvaraRadera
  2. Det blev inget fiske, får ta den en annan gång.

    SvaraRadera