måndag 10 juni 2013

Fiske på G

Har inte blivit något fiske alls den senaste tiden för min del. Släktträffar,jobb,barnkalas mm
har fått gå före. På onsdag ska jag äntligen kunna  komma ut på  fiske, frågan är vad jag ska satsa på?

Väderprognosen  verkar tyvärr  utesluta utomskärsfiske i västerhavet, hade tänkt att satsa på en reg bleka på något vrak. Har konstigt nog  blivit för bekväm av mig och vill inte ligga ute på öppet hav när det blåser 6- 9 sek. Förr var det inga problem, det måste vara  åldern som tar ut sin rätt.

Funderingar som ligger närmast till hands för en endagstur nedan.

*Piggvarsfiske och nattligt Sjötungafiske vid Orust är ett ett alternativ?

*Lax, Färna och Gösfiske här hemma i Säveån ligger ochså nära till hands?

*Dra en sväng till Öresund, hm..satsa på stor vittling i så fall?

*Meta efter nytt pers på abborre med  levande mört i något hett hemmavatten?

*Plocka en ny art i form av bergsimpa på ett ställe jag rekat?

*Jaga ett reg på någon vitfisk på västgötaslätten.?

Vad tycker ni? Några mer heta tips?

/Marran

4 kommentarer:

  1. Vertikalfiske gös på dan e hett nu.

    SvaraRadera
  2. En hel del fina vitlingar nu i sundet flera kom upp i helgen:)

    SvaraRadera
  3. Du har nog med arter! Kör på borrebus! ;)

    SvaraRadera