torsdag 26 mars 2015

Fiske i morgon

Båtkärran besiktigad i går, skapligt väder i morgon = fiske. Tänkte köra en heldag nere i vattnen runt Onsala.(sjösättning Gottskär) Är sugen på att höja personbästat på Piggvar i första hand. Sedan vet jag att det huserar mycket sjurygg i området, ska se om jag kan hitta någon. Borde kunna gå att hitta en slätvar över regvikt också.

Vad gäller nya arter för min del där nere är det nog ganska kört,(förutom sjurygg) Femtömmad skärlånga i all ära (Grattis Patrik!) men jag kör endast dagfiske i morgon.

Tänkte ev testa lite efter sill också, om ev stora piggvarar är kinkiga så kan dom nog inte motstå en levande sill :)

Rapporter kommer....

/Marran

2 kommentarer:

  1. Tackar! Skitfiske imorgon, skulle inte förvåna mig om du bänder upp en bunt sjuryggar alls. Särskilt nu när du sagt att det inte är nån större risk för ny art hehe..

    SvaraRadera
  2. Läskigt och inspirerande! Hoppas att du tar sjuryggen, vore coolt!

    SvaraRadera