onsdag 12 augusti 2015

Sugen på lite artfiske.

Har legat lågt med fisket en längre tid nu. lusten har inte riktig infunnit sig och jag har haft mycket annat att fixa med. Nu är jag dock lite sugen på att köra lite satsningar på nya arter. Saknar tex Sandkrypare, Groplöja, Harr, Röding, Bergsimpa, Grönling, Gräskarp och Kanadaröding på insjösidan. Skulle ev gå att bocka av någon av dessa nu under hösten.

Ev kan ju en Mal råka smälla på också som bifångst under annat fiske....

Övriga arter på sötvattenssidan som jag saknar är Faren och Vimma, men dessa får det bli satsning på under våren. Siklöja verkar dock vara omöjlig, har gjord en hel del resultatlösa försök.

Sedan ligger det nära till hands med en djupvattenstur på havet också. Saknar tex Blåkexa, Blåkäft, Blålånga, Kolmule och Vitrocka från svenska vatten. Borde gå att få någon av dessa ute på 10-gradaren' med omnejd.


Har även funderat lite på Hornsimpa, har via en bekant positioner på arten i Östersjön.

Får se om jag kommer till skott, men motivationen ökar dag för dag!

Skitfiske! /Marran

6 kommentarer:

  1. Inga dåliga planer. Men hösten är ju lång

    SvaraRadera
  2. Ujuj!! Det låter mycket intressant!

    SvaraRadera
  3. Haze, jag har skickat ett mail till dig, på hotmailadressen på din hemsida.

    /Marran

    SvaraRadera
  4. Är din båt stor nog att köra till 10-gradarn, Marran?

    SvaraRadera
  5. Skulle nog gå, men jag har ingen VHF, vilket är ett måste. Får ta mig i kragen att skaffa det+ cert.
    Nä, jag hade tänkt att chartra en båt, tex Oberon. Är man ett gäng som går ihop så kan det bli riktigt bra. Där man lägger upp en plan med skepparen vad man vill fiska efter mm.

    SvaraRadera
  6. Högst intresserad om du börjar dra ihop nåt sånt:-)

    SvaraRadera