måndag 28 september 2015

Blå Gaffelmakrillsatsning

I morgon blir det en tur efter Blå gaffelmakrill! Nja, skämt åtsido, jag har en fisketur planerad i morgon i vattnen väst Onsala. Kikfiske efter Piggvar, slätvar mm. Ev en sväng ut på Västra fladen  då det brukar finnas chans på lite udda arter därute så här års.Tex taggmakrill och Fenknot. Vindmässigt ser det bra ut i morgon, hoppas dock att området inte är invaderat av pigghaj. 

Ev  drar jag ner till Ringhals i stället. Tar endast ca en halvtimme från Hållsundsudde att korsa kba-fjorden ner till Ringhals. Har man tur så kanske det kommit in något stim med Gaffelmakrill, och fångsten i går kanske inte bara var en slumpfisk.

Känns som att köra med en upphängarhäckla med lite mindre krokar vore rätt metod. Bara inte Boniton kommer och förstör fisket!


Nåväl, rapporter kommer i morgon


/Marran

4 kommentarer:

  1. Kan man häckla upp ansjovis och havsnejonöga så kan man nog häckla upp en gaffelmakrill med. Kör hårt!

    SvaraRadera
  2. Skulle förvåna mig om du misslyckas med gaffelmakrillen ;) Skitfiske!

    SvaraRadera
  3. Nja, får jag en Gaffelmakrill i morgon så lovar jag att äta upp min fiskekeps.....

    SvaraRadera