söndag 16 augusti 2020

Ny regart

 Jag har ju i princip lagt ner att uppdatera den här bloggen, men tänker skriva när jag får en ny regart. I går fick jag en Taggmakrill på 435 gr, vilket innebär att jag nu har 28 st olika registrerade storfisk-arter. Jag fiskade utanför Måseskär och det var bland enorma mängder Makrill som Taggmakrillen klev på. Förövrigt den enda Taggmakrillen under dagen. I övrigt var det som vanligt massor med pigghaj överallt som störde fisket när de trasslade in sig i häcklorna. Jag fick även en stor tioarmad bläckfisk vilket var kul. Har bara fått en sådan innan, tyvärr räknas ju inte den som en ny fiskart.Körde en del efter Brunsnultra också men där blev det endast blågylta och stensnultra och en massa glyskoljor.


                                                                               


                                                                           

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tackar! Jag hade nästan glömt av att man kan jaga reg arter också.
      Får ta sikte på 30 st där i första hand.😅

      Radera