fredag 1 oktober 2010

Bonitofiske i morgon

Rykterna om Bonitofisket har nu spritt sig runt om i landet, det har fångats många fiskar både i dag och i torsdags . Kul att många har fått känna på denna för våra vatten ovanliga art. Själv kör jag en sväng till i morgon tillsammans med "jakten på 100 arter-Patrik".Han har väglett mig till flera nya arter, bla till Piggvar,så jag ska göra mitt bästa för att även han ska få känna kraften från en Bonito.
Håkan Brugård  på storfiskregistreringen har nu godkänt mina fiskar och berättar i ett mail att arten kommer heta Bonito i storfiskregistret. (Inte ryggstrimmig Pelamid) Det ser ut som om Simon, som fick en på 1,8 kg  den 24 september kommer vara den första rekordhållaren av arten.
Det lär bli ganska blåsigt i morgon, men vi kör ett försök och får se om det blir någon.

Rapport kommer...

/Marran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar