måndag 11 mars 2013

Det som var kallt blev varmt!

Den här dagen går till historien som den mest osannolika dagen hitills i mitt fiskeliv.
Började med att fiska efter sik i Lundbyhamnen, det var helt dött och jag såg inte någon som fick en
endaste sik. Efter två timmar tröttnade jag och funderade på nästa drag.  Det fick bli pimpel efter stor abborre i en sjö i Lerumstrakten.

Nordostvind, fallande lufttryck och en enorm isåska gjorde att jag efter en stunds resultatlöst fiske var på väg att ge upp för dagen. "Ganska" irriterad över att jag inte hade dragit upp till Gullmarn i stället när man väl var ledig tänkte jag, ett hål till sedan blir det hemfärd!

Direkt när jag nådde botten small det på en fisk modell större som bjöd på en fin fight, trodde först det var en gädda, men fick en skymt av fisken innan den gjorde ytterligaren en rusning  och såg att det var en  stor abborre.

Till slut kunde jag dra upp en enormt fet abborre på 1430 gram,(44,5 cm) min största pimpelabborre någonsin + inkvalning på plats 4 i min lista på största abborrar tagna i hela mitt liv.

Det var den enda fisken jag fick i dag, men den lever jag länge på.

/Marran

1430 gr


3 kommentarer:

  1. Gratulerar! Drömfisk!. Man kanske skulle ta tag i abborrfisket på allvar..

    SvaraRadera
  2. Sjukt!! Du slutar aldrig att förvåna o imponera Marran! Respekt!!

    SvaraRadera
  3. Tackar! Min största pimpelabborre någonsin,och då har man lagt massor med timmar genom åren på detta. Kändes riktigt gött!

    SvaraRadera