måndag 6 maj 2013

Nattens fiske

Körde ju en sväng i går kväll/natt med fiske efter gös och lake i första hand. Det var mycket trögare än  sist jag var ute, trots varmare vatten. Kanske rovfisken börjar bli mätt av de enorma mängderna nors som finns på platsen.  Det blev en gädda på ca 3,5 kg och sedan laken på 4150 gr. Laken högg på pimpel kl 23.20. När jag först såg den tippade jag att den vägde runt 3 kg, men när den kom in i håven såg jag att den var riktigt bred över ryggen och fet som en gris. Den var 75 cm lång och magen var antagligen fylld med nors. Efter några foton fick den friheten åter.

Ett lyckat fiske trots att det var trögt, men när jag vinschade upp båten fick jag en grym sträckning i ryggen. Kom knappt ur sängen i dag, sådant hände aldrig när jag var yngre. Det får bli att skaffa en el-vinsch!  eller börja träna...

/Marran


                                                                           
Lake 4150 gr


2 kommentarer:

  1. Riktigt fin lake!
    Kör på el-vinschen, varje träningspass inkräktar på dyrbar fisketid! Själv hade jag nog skyllt på att laken stred så oerhört att den slet sönder någon sena i ryggen på mig...;)

    SvaraRadera
  2. Du tar ju ut dig på alla monsterfiskar Marran! Börja fiska med mindre beten och mindre krokar så klarar du säkert fighterna bättre ;)

    SvaraRadera