torsdag 3 april 2014

Piggvarsfisket i dag

Då jag aldrig testat fiske efter piggvar nu på våren så fick det bära eller brista. Drog iväg till ett ställe som jag via Eniro tyckte såg hett ut. Tanken var att piggvaren antagligen drar sig till ställen där vattnet är lite varmare så här års. Helt vindstilla på morgonen så jag traskade helt enkelt runt i vadarbyxorna och spanade efter fisk.Ingen vattenkikare behövdes.

Efter en stund såg jag en piggvar,(otroligt coolt) sänkte ner jiggen och den högg direkt. 2,3 kg och nytt pers, härligt dagen räddad. Fortsatte att vada runt och såg och fick en piggvar på 1,3 kg. Den låg på endast 30 cm djupt vatten.  Fick sedan en piggvar på 1,5 kg, följt av en på 1750 gr.

Sedan började det blåsa och det var svårt att se. Hände ett par små fadäser också under dagen. Körde på en sten, men propellern klarade sig skapligt. Lyckades ramla när jag skulle greppa piggvar nummer 5 (som slapp undan) = helt dränkta vadarbyxor och kläder och årets första dopp var därmed avklarat.

Otroligt spännande och kul fiske, får bli några försök till inom snar framtid.
                                                                         
1,75 kg
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar