tisdag 22 februari 2011

En fin dag på Mjörn

Kom ut till  fiskeplatsen kl 07.00 i morse, minus 8 grader och svag vind. I närheten av mitt spot gick en maffig råk rätt över sjön. Satte några spön utmed råken ochså då den kanske kunde locka till sig fisk. Skuggan under råken borde vara ett perfekt gömställe för pelagiska gäddor.

                                                                                råk

Det  började med en gädda på ca 4,5 kg följt av en på  4,2 kg. Det skulle visa sig att det nappade bäst längst råken, så jag flyttade dit några spön till, i ett av de hålen fick jag tre gäddor. Fiskade 4 meter under isen, bottendjupet var mellan 12 och 25 meter. Det brakade bra i råken under dagen men det verkade inte störa gäddorna.
                                                                    Naturkrafter

Kl 16.30 avbröt jag fisket och kunde räkna in toltalt 9 landade gäddor, inga stora i dag heller utan dom låg i viktspannet 2 till 5 kg. Var väldigt nöjd med krokningsprocenten i dag då jag endast missade en gädda.
En mycket trevlig och fin dag på isen, allla gäddor fick snabbt friheten åter, därav dåligt med kort på dem.
Fram på eftermiddagen var det dock såpass varmt på isen pga  solvärmen så då fick jag till ett kort på en gädda. Tänkte även fota den när jag returnerade den men den stack i väg så fort så det blev bara ett "plask" på bilden.

                                                                      4,1 kg

Plask  


                                                                                                                                          
/Marran                                                                             

                                                                   
                                                                             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar