måndag 14 februari 2011

Fisket i dag

Kom ut som planerat och spöna var satta innan kl 08.00.  Det blåste en kall ostvind över Mjörns vidder och hålen frös igen i  snabb takt. En massa isösande mao. Missade först två fiskar men det kändes inte som några as direkt. Fick sedan en pelagisk snipa på 1,6 kg följt av en på 2,2 kg som tog nere vid bottnen på 12 meter.  Hade sedan ett par fäll till och en gädda på 1,9 kg kom upp.

                                                                        Mjörn

Ingen storlek på fiskarna i dag  , kanske var jag på fel ställe, kanske var de stora inte på hugget , vem vet..  Isen var riktigt bra, och lat som jag är tog jag bilen ända ut till fiskeplatsen :)

                                   

/Marran
                                                                           
            

4 kommentarer:

  1. Nya bilen ut på isen? Modigt hehe!

    SvaraRadera
  2. Gick först ut till fiskeplatsen och kollade isen hela vägen, annars hade jag aldrig vågat ta bilen ut. Gott att ha något att värma sig i.
    Ca 45 cm kärnis var det, håller för en stridsvagn.

    SvaraRadera
  3. Tjeena, Detta har inget med detta inlägg att göra, men… går det bra för dig om jag har din bloggadress på min blogg? :)

    http://ninja-fisk.blogspot.com/ Min blogg har du där

    Mvh/Maxxen

    SvaraRadera