torsdag 5 januari 2012

Fiskeplaner 2012

Det har inte blivit något fiske för min del den senaste tiden, mycket att göra på jobbet och umgänge med familjen har fått gå före. Har passat rätt bra med tanke på busvädret som varit + att det inte finns så mycket intressant fiske att utöva så här års.

Förra årets höjdpunkt blev Säveålaxen på 14,065 kg som jag fick i slutet av maj, en riktig drömfisk. Det blev min enda regfisk under 2011 men den värderar jag riktigt högt.

14.065 kg




Ökade på artlistan med fyra arter under 2011, och särskilt Slätvaren kändes extra gott. De nya arterna var Bergstubb, Stensimpa, Sjustrålig smörbult och Slätvar.

Om det nu inte blir någon is att tala om i vinter så kommer jag försöka komma i väg på lite trollingfiske i Vättern och Vänern, även några hemmasjöar med bestånd av grov öring kan ingå. Sedan blir det nog lite jakt på gäddan över 12  kg i Göta älv fram i mars. Blir det is så hägrar några försök i Gullmarn efter ovanliga arter.

Till våren så ska jag testa efter stor bleka på vraken utanför Måseskär, förra året kom det ju upp en hel del fina fiskar. Även Piggvarsfisket i åtta fjordarområdet lockar.

Det är planerna tillsvidare, sommarplanerna tar jag senare.

/Marran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar