onsdag 25 januari 2012

Summering

Kom i väg på lite lakefiske i dag med båten. Det var en del bök innan jag var framme vid fiskeplatsen. Först fick jag skotta bort en stor snövall som blockerade båtrampen. Sedan hade isen börjat ta grepp över sjön så
jag fick montera av ekolodsgivaren så inte den skulle gå sönder. Så blev det isbrytning med båten ett hundratal meter, isen var ca 3 cm tjock så det var på gränsen att det gick.

Väl på plats så fick jag den första laken vid 16.30 tiden, en fin pjäs som vägde 3150 gr. Vid 18-snåret fick jag en minilake på 400 gr. Sedan hade jag ett par hugg där jag inte lyckades kroka fiskarna.

Mobiljäkeln la av ochså, därav inga mer blogginlägg under kvällen. En trevlig fisketur trots allt.

                                                                         

3150 gr


/Marran

4 kommentarer:

  1. Bra lake Marran! Var de inne på grunt vatten ännu?

    SvaraRadera
  2. 13 meter, det är grunt i den sjön. Har aldrig fått någon lake grundare
    än 10-12 meter i sjön.

    SvaraRadera
  3. Fina fisken. Lake som är så gott! Ni sparar väl en bit till oss?

    SvaraRadera
  4. Tyvärr farsan, laken blev returnerad till sitt rätta element. Nästa gång kanske....

    SvaraRadera