söndag 15 augusti 2010

Marrans Fiske

Ja, då drar även jag igång en blogg. Den kommer uteslutande att handla om fiske,och i första hand är det fiske efter storfiskar,och fiske efter för mig nya arter. Givetvis blir det en del inlägg om rent nöjjesfiske ochså. I skrivande stund så är det Piggvar och Multe som lockar mest. I sommar har jag tagit multe på knappt två kilo och Piggvar på halvkilot,målet är regfiskar av dessa arter innan septembers månads utgång.

Jag har i nuläget 20 st olika Reg-arter och 69 st olika arter totalt fångade på spö i Sverige.
Nästa delmål är 30 st Reg-arter och 75 st arter totalt. Jakten på dessa och mycket mer kan ni följa på denna blogg.


Väl mött!/Marran

4 kommentarer:

  1. Hej,

    Såg precis din kommentar på Naviabloggen. Vi har aldrig sagt att våra fiskar är fångade på något ställe som inte stämmer.

    När vi nämnt Onsala har vi bara sagt att vi letat fisk där, vilket vi också gjort. Vi har börjat i Onsala och letat oss norrut. Däremot har vi inte fångat någon fisk där, vilket inte heller står på bloggen?

    Hur Nicander fick det till att fiskarna var fångade i Björlanda har jag ingen aning om. Jag nämnde inte fångstplatsen i mailet överhuvudtaget.

    Långedrag, som det står på sportfiskarna är det som gäller (vilket du också kan se på bilderna..).

    Kul med en ny blogg!

    Anders, Team Navia

    SvaraRadera
  2. Sur Anders, får ju tåla lite skämt.

    D1 i Navia.

    Kul med en blogg till! Ps...Marre, Anders ska fiska multe i dagarna, häng med han då han har ingen att fiska med. Ds

    Mvh Daniel

    SvaraRadera
  3. Tackar! ni har en grym blogg som jag kikar in på varje dag. Är själv sugen på en multe över reg-vikt och är därför lite avundsjuk på er framgång, därav detta lilla "luskande" av fångstplatser :)

    MVH/Marran

    SvaraRadera