onsdag 6 april 2011

Gäddfiske på Göta älv idag

I dag blev det en sväng på Göta älv efter gädda. Premiär för fiske från båt i år ochså dagen till ära. Har faktiskt aldrig fiskat gädda på Göta älv tidigare,har helt enkelt inte blivit av.

Hoppades naturligtvis på en riktig best, men kände att jag skulle vara nöjd med en fisk över 5 kg.
Började med ett hugg som bara gav en virvel i ytan, gött det finns fisk på platsen var första tanken. Sedan missade jag en gädda på 4-5 kg inne vid båten. Fick sedan en krabat på 2,5 kg.


Efter lite nötande kom upp en liten rackare till på 2,6 kg.



Nu ville jag ha större gäddor, testade att byta lite wobblers, det gav resultat direkt med en fisk på 3,3 kg.
Metade även en del med levande mört som agn med det hände inget på det spöt.
                                                                               

Ett kast efter 3,3 kg gäddan så nöp det på en bättre fisk som efter en skaplig fight kunde vägas till 7,7 kg.
Gött! den fisken hoppar in på min 15 i-topp lista på gädda. Blev tyvärr inga bra foton på 7,7 kg  Gäddan då jag ville återutsätta den så snabbt som möjligt. Den var 106 cm lång, ganska slank och troligen utlekt.

Kul fiske idag på för mig nytt vatten. 4 landade gäddor, en missad vid båtkanten och ett missat hugg.  


/Marran                                                                           
                                                                             
                                                                                
                                                                           
                                                                          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar