fredag 29 april 2011

Revansch!

Efter gårdagens misslyckade fiske var jag tvungen att köra ett pass till i sjön idag. Det började med en gädda på 3,8 kg strax innan kl 21:00 .Sedan drog norsen förbi uppströms,och det var riktigt feta stim som flöt förbi i ca 20 minuter,mycket mer nors än i går.

                                                                         Nors



Efter att jag tog detta kortet tog batteriet slut i kameran! surt sa räven..

Fick sedan en gädda till på 3,6 kg följt av en på 3,5 kg. Sedan var det en dödperiod mellan 23:00 och 00:15. Då nappade det helt plötsligt för flera båtar som låg i närheten plus i min båt, fick landat en Gös på 4,3 kg, vilket är en skaplig vikt i detta vatten,gött!

Kl  01.15 fick jag även en riktigt välmatad gädda på 5,7 kg.

Kul fiske,häftigt att gäddorna nappar mitt i natten när det är kolsvart.


/Marran
                                                                       

2 kommentarer:

  1. Tuffa fånster! Gädda nattetid är ju lite okänt/outvecklat fiske. Häftigt med norsstimmen också :)

    SvaraRadera
  2. Typiskt med all nors, 20 minuter hade nog räckt. Attans. Härligt att oflytet inte satt i för dig i alla fall.

    SvaraRadera