måndag 18 april 2011

Rapport från fisket

Kom ut på havet vid 07.30 i dag, det var i princip helt vindstilla hela dagen,underbart! Började med fiske ute på 100 meters nivån för att försöka fresta någon Kungsfisk, men det blev ingen. Fick en hel del torsk därute, men endast mindre exemplar. Provade sedan efter Bleka på några vrak, visst fanns det bleka med även dom var små. Strömmen för dagen var på 2,3 knop.
                                                                                Minibleka

Körde sedan lite fiske alldeles utanför Måseskär, målet var att försöka få en Reg Sandskädda. Efter en timmes sandskäddehivande så gav jag upp. Den största vägde 350 gr, långt från reg mao. Det drällde av tobis på platsen ochså, fiskade upp ett gäng på minihäckla för att ha som agn .
                                                                          Tobis                                                                                 

                                                                     350 gr

Forsatte sedan lite längre ut för att försöka få någon stor knot, det blev många knotar och en av dem tyngde vågen till 340 gr,. skapligt i alla fall.

                                                                             knot

Under detta fisket fick jag även några långor och en massa småtorsk. Långorna låg i viktspannet 0,5-1,5 kg.
Bebis-långor!

                                                                 Bebislånga                                                                             
                                                                         
Begav mig sedan utåt för att försöka på katt, men det blev ingen, lite tröttsam ström ochså så jag gav upp ganska fort. På väg ut till kattstället såg jag massor av näbbgäddor i ytan så jag körde lite fiske efter dem ochså. Det högg som sjutton och den största av dem som jag landade vägde fina 650 gr.
                                                                                   
      
En härlig dag på havet trots avsaknaden av personbästa,nya arter eller reg var det i alla fall. Militären hade någon slags övning i luftrummet ovanför mig under dagen ochså, och titt som tätt small det så in i bänken.                                          


Ett tag var det ett gäng tumlare som cirkulerade runt båten, händer ju ganska ofta men det är alltid lika kul, häftiga djur!

       

/Marran                                                                                                                                                                 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar