tisdag 1 maj 2012

Fokus sötvatten

Som ni har märkt så kör jag stenhårt efter sötvattensarter i år. Har haft några pinsamt låga personbästa på bla vitfiskar som jag försöker bättra på i år. Ännu så länge har jag  7 st nya personbästan från sötavtten i år. Havet lockar såklart och det kommer bli några väl avvägda turer där ochså.

En reg multe ligger högt upp på önskelistan ochså, sedan ska jag försöka få ett par fina Säveålaxar över 10 kg ochså. Det stiger årligen upp laxar mellan 15 och 20 kg i ån. Fick ju en på 14,1 kg förra året men det skulle inte skada på en över 15 kg...

Frilinefiske efter färna lockar ochså....

En satsning efter Vimma ( nya art) ligger ochså nära till hands. Vad gäller norsfisket så är det nu fokus på stor abborre, gös och gädda. Laken är avklarad.

Jag gillar inte att mörka fiskeställen i allt för hög grad, så ett hett tips är Sävelången i  nästa vecka, för ni som bor i krokarna.....


Kommer även  köra lite efter stor braxen, sutare och karp i sommar.

Nedan en bild på min personbästabraxen på 3830 gr  som tog en tidig julimorgon i Sävelången.




  

/Marran                                                                           

2 kommentarer: