torsdag 31 maj 2012

Västsvenskan?

Jag och  "jakten på 100 arter" Patrik gick som bekant med i västsvenskan i år, främst som en kul grej och att det är bra att få lite koll på var stora fiskar i regionen tas. Nu börjar jag dock fundera på att dra mig ur då det finns "enstaka" i tävlingsledningen som har börjat ifråga sätta mina anmälda fiskar.

Färnan som jag fick i går blir jag misstänkt för att den var felkrokad tex! Varje seriös sportfiskare  har det  som en gyllende regel att inte fuska med regler, fredningstider, vägning mm. Ta Kolbecks stora sjötunga som ett exempel, den var tydligen felkrokad och hade varit svenskt rekord om den var rättkrokad. Anmäler han den som svenskt rekord? naturligtvis inte, hur kul är det att ha på sitt samvete ett svenskt rekord som inte fångats enligt regelverket?

Måhända att "enstaka" personer  i västsvenskans tävlingsledning inte har tillräcklig erfarenhet och även ett mått av avundsjuka inblandat. Att sedan samma personer själva är med i tävlingen och har många poäng i  just färnalistan är ju en annan sak....

Däremot är det bra att dom har bra och tydliga regler, men att börja anklaga mig för att anmäla felkrokade fiskar..... där går gränsen.


Inget fiske i dag, i morgon blir det ev en sväng efter något kul.


/Marran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar